15 Haziran 2011 Çarşamba

Tutulmalar By Neslihan Ayanoğlu



Ben 2011 Haziran ayını çok önemsiyor ve arkadaşım uranyen astralog Neslihan Ayanoğlu'nu bize bir yazı hazırlaması için başının etini yiyordum. Aşağıda yazısını sizinle paylaşıyorum.

Aynı şirkette olduğumuz için 1 Haziran'da şirketimizde yaşanan global iletişim kazasını hatırlayıp çok güldüm, gerçi yaşarken çok komik değildi ama...

Bu aydan başlayarak hayatınızda oluşacak değişemlere dikkat etmenizi, anlamlandırmanızı ve esnek olmanızı, direndiğiniz her şeyi bırakarak, hayatla akışta olmanızı öneririm, e tabiki  birde haritanızı yorumlatıp, aslında ne yaşadığınızın farkına varmanızı....


Merhaba,

Bengi ne zamandır benden yazı istiyordu ve ben sonsuz bir koşturmaca içinde olduğum için bir türlü fırsat bulamamıştım. Geçen gün bunu yine tekrarladı ve ben de bu 30 gün 3 tutulmanın olacağı bir dönem, bununla ilgili yazı yazabilirim dedim.

1 Haziran’da 11 derece İkizler’de bir Güneş tutulması oldu. 15 Haziran’da 24 derece Yay’da, Galaktik Merkez’in yakınlarında Ay tutulması olacak ve bu tutulma dönemini 1 Temmuz’da 9 derece Yengeç’te olacak bir Güneş tutulması ile kapatacağız.

Tutulmalar astrolojide hep göz önünde bulundurulur, ama yakın zamana kadar bu alanda yapılmış çalışma ve okunabilecek basılı kaynak yetersiz idi. Son dönemde bu alanda yayınlanan araştırmalar oldu. İlaveten uluslararsaı konferanslarda bu konuda seminerler organize edilmeye başlandı.

Astroloji ile ilgili yazılanlar, çizilenler arttıkça bir farkındalık oluşmaya başladı. Genelde insanlar tutulmaları ürkerek bekliyorlar. Mesela depremlerin tutulmalar ile bağlantısı olduğu düşünülüyor. Ve hatta tutulmanın gözlemlendiği coğrafyalarda deprem olduğunu ispatlamaya yönelik ciddi çalışmalar var. Devletlerin ve toplumların yaşadığı olayların altında tutulma etkisi aranıyor. Ama ben bu yazıda tutulmaların dünyaya ve devletlere etkisini de bir köşeye koyuyorum. Ve insanlar üzerindeki etkisi hakkında konuşmak istiyorum.


1 Haziran’da, yani tutulma günü çalıştığım şirkette ufak bir iletişim kazası yaşandı. Yanlışlıkla gönderilen bir mail, ilgili ilgisiz cevaplar ile pek çok çalışanın mail kutusunu şişirdi. Yemekten döndüğümde okunmamış bir dolu mail buldum. Ve onları temizlemek bayağı zamanımı aldı. Ama bu arada çok enteresan gözlemler yaptım. Önce sıkıntılı sıkıntılı mailleri okuyarak silmeye başladım. Arada okumam gereken bir maili atlamamaya çalıştığım için bu zaman aldı tabii. Sonra gelen maillerden diğerlerinin de benim gibi yaptığını anladım. Sonra tansiyon yükselmeye başladı ve bir kısım insan öfke dolu mailler atmaya başladı. Bir başka, “kendini herşeyden sorumluluk hisseden” grup bu mail sorununu çözmek için çözüm önerileri içeren teknik mesajlar gönderdi. Bu arada bir grup insan kendince olayda eğlenecek şeyler buldular ve eğlenceli mesajlar da geldi. En komiği de olayı anlamayan kişilerin şaşkın mesajları idi. Bu arada bu mesajların birden fazla dilde olduğunu da belirtmeliyim. Biz şirketce İkizler’deki Güneş tutulmasını böyle kutladık. Eee iletişim burcundaki tutulma da bunu hak ediyor.

Sonra eve geldiğimde bu olayı hatırladım ve o gün tutulma olduğunu ve bu olayın tutulma ile bağlantısını farkettim. Aslında tutulmalar sonrası bireysel olarak verdiğimiz tepkilerde bu olaydaki tavırlara pek benziyor. Tutulmalar haritamızda kişisel gezegenlerin olduğu noktalarda ise, mesela doğum günümüzde bir tutulma varsa, bu tutulmanın hayatımıza bir değişiklik getireceğini söyleyebiliriz. Bu değişikliğin hayatımızın hangi alanında olacağı da yine haritamızdaki konumu ile belirlenebilir. Tutulmanın olduğu alanın ifade ettiği tema hayatımızda öne çıkar. Biz bu alanda bir aksiyon almak durumunda bulabiliriz kendimizi veya bu alanda farkındalığımızı arttıracak olaylar ve insanlar çıkar karşımıza.


Geçen 1,5 yıl tutulmalar Yengeç-Oğlak aksında oldu ve bu burçtaki kişileri etkiledi. Bu akstaki son tutulma 1 Temmuz’da. 1 Haziran itibari ile önümüzdeki dönem tutulmalar ise İkizler-Yay aksına geçiyor. Bu tutulmalar haritamızda hangi bölgede ise o alanda deneyimler yaşayacağız demiştik. İkizler ve Yay’ın temsil ettiği alanlar bu tutulmalardan etkilenebilir. İletişim, eğitim sistemi, telekominikasyon, yüksek öğrenim, hukuk sistemi, adalet kavramı, inançlar, ülkeler arası diyaloglar vs.  

2 sene önce bir astroloğun tutulmalar ile ilgili seminerine gitmiştim. Demişti ki, eğer tutulmanın hemen öncesi bir işe başlıyorsan, o işten fazla bir şey bekleme, kısa sürede ya işten çıkarsın, ya da o iş beklentini karşılamaz. Bu seminerden bir hafta önce ki tutulmadan da 2 gün önce idi, bana bir üniversitede ders verme teklifi gelmişti ve ben de kabul etmiştim. Ben de arkadaşlarıma dedim ki “bakalım benim sürecim bana ne getirecek?”. O dönem benim için biraz karambol geçti. Çünkü bana söylenen (veya benim algıladığım) ile benden beklenen çok farklı idi. Tüm dönem orta noktayı bulmaya çalışmakla geçti. Ve o kurum için devamı da gelmedi. Ama sonra bu deneyim bana bir dolu başka kapı açtı. Yani seminerine gittiğim astrolog haklı idi ama benim tutulmalar ile ilgili teorim de doğru çıktı.

Benim teorim şu, tutulmalar köşeyi dönmeye benziyor. Eğer köşede yolu gösteren bir ayna yoksa neyle karşılaşacağını bilemezsin. Eğer esneksen, hayatın getirdiklerini hoşgörü ile karşılıyorsan, hayatın getirdiği süprizler her durumda seni mutlu eder, keyfini çıkarırsın. Ama hayatını statükoyu korumak üzerine kuruyorsan, senin öngöremediğin olaylar seni kolayca huzursuz ediyorsa, kendini güvensiz hissedeceksen, tutulmaları sevmeyeceksin demektir ve bir süre sonra acaba bu tutulma bana ne getirecek diye beklerken bulabilirsin kendini.

Siz hangi gruptasınız veya şöyle sorayım, siz hangi grupta olmak istersiniz?

Neslihan Ayanoğlu 14.06.2011


Made with Love / Bengi
Pin It

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.