3 Temmuz 2011 Pazar

İKSV 18. Caz Festivali / Ustalarla Buluşma Hindistanbul

18. İstanbul Caz Festivali

18. İstanbul Caz Festivali ikinci gününde Aya İrini'de Ustalarla Buluşma Hindistanbul  konseri ile devam etti.

18. İstanbul Caz Festivali

Farklı kültürlerden müziğine kattığı zenginlikler, ritim anlayışı ve soloları ile tüm dünyada beğeni toplayan Mısırlı Ahmet, Fransa’da şimdi kullandığı tekniği keşfetmesine kaynaklık eden çalışmalara imza attıktan sonra Mısır’da dönemin en önemli sanatçıları ile çalıştı. İstanbul’a döndüğünde, ürettiği özgün tekniği, kendine has ritim anlayışı ve sololarıyla kısa zamanda ünlendi ve birçok sanatçıya albümlerinde eşlik etti.

18. İstanbul Caz Festivali

 Sina Çölü’nde “Deholla” (darbukanın büyük boyutlusu) üzerine yaptığı çalışmalarıyla da dünya çapında tanınan Mısırlı Ahmet’le birlikte konserde yer alan isimlerden biri de  klasik Hint müziği ve caz dünyasının önemli isimlerinden, tabla üstadı ve perküsyoncu Zakir Hussain.

Tabla virtüözlüğünün yanında bir eğitmen, prodüktör ve film müziği bestecisi olan Hussain, dünya müziği akımının en önemli mimarlarından biri olarak kabul ediliyor. Mısırlı Ahmet ve Hussain’e  klasik Hint müziğinin en genç ustalarından biri olan, sitar ustası Niladri Kumar, Mısır asıllı amerikalı caz piyanisti ve Berklee College mezunu Osam Ezzeldin, keman ustası Ganesh Rajagopalan eşlik etti..

18. İstanbul Caz Festivali

Aya İrini'de cikolata ile karşılanıyoruz. Tatlı yiyelim, tatlı müzik dinleyelim.


18. İstanbul Caz Festivali

Bahçesi bana üniversite günlerimizi hatırlattı. Uzanmışız çimlere , konseri bekliyoruz.

Herkes bana çok tanıdık geliyor da arkadaşlarıma soruyorum " tanıyormuyuz bu insanları biz diye" ama garip garip bakıp "neden sanıyorsun sanki diye" söyleyince İste o zaman anlıyorum neden bir salon dolu insanlar bana bu kadar çok tanıdık geliyor diye......Sizce?


18. İstanbul Caz Festivali

Dışarda alışveriş standları vardı. Benim çok hoşuma gitti. Tam Festival havası...



Aya İrini girişi....








Bu seneki festivalin afişi ve ana sponsorları.....

Ben bu seneki afişi çok sevdim. Yürekden gelen müzik aletleri... Seni seviyoruz müzik, sen bizim yüreklerimizi parlatıyorsun.......


Çıkışda çok yağmur vardı, çiçeklerin ışıkla dansı çok güzeldi  ....


Biletler hala kaldıysa mutlaka Festivale katılmanızı öneririm....


Made with Love / Bengi

Pin It

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.