1 Eylül 2011 Perşembe

Çeşme Günlüğü 6. Gün / Rüzgarla Dans Edermiydiniz?


Alaçatı hem Türkiye'nin hemde dünyanın en meşhur rüzgar sörfü merkezi. Buralarda hergün rüzgar durumu konuşuluyor. Hayat bir çoğu için rüzgara endeksli. Geçen ayki Çeşme tatilimde sörf alanına gelememiştimde bu sefer arkadaşım Bihter beni sörf yaparken yanında götürdü.



Dünyalar tatlısı arkadaşım birde bana konu mankenliği yaptı. Yelkeni sabitlemek için bele kemer, elleri ve ayakları korumak içinde özel ayakkabı ve eldiven takılıyor.

Sörf yapılan koyda deniz derinliği bir buçuk metreyi geçmediği için başlangıç seviyesi için iyi bir eğitim sahası.


Anladığım kadarı ile bu sporda en önemli konu dengeyi sağlayabilmek. Zaten ilk derslerde board üzerinde duruşu gösteriyorlar. Rüzgarın kullanılmasıylada sörf yapmak içten bile değil.... 


En zor kısmı yelkeni ilk zaman dengeli bir şekilde kaldırmak....


Yelkenlerin ve boardların boyu tecrübenize göre büyüyor...


Arkadaşım bir saatten fazla sörf yaptı. Bende kıyıda sörf yapanları seyrettim. Gelecek seneki tatilimde mutlaka  ders almaya karar verdim.


Arkadaşıma; sörf yaparken ne hissediyorsun diye soruyorum o da " hiç bir şey düşünmüyorsun, sadece özgürlüğü hissediyorsun" diyor


En zor kısmı karşı kıyıdan dönüş kısmıymış, bana görede en güzel kısmı karşı kıyıdan dönüşte hooop kendini suya bırakman...


Dün denize attığımız şişe buralara mı geldi diye bakıyorum ama içinde mesaj falan yok, çevre kirliliğimiş....


Deniz kenarında güneşlenmekde mümkün ama bu koyda denize girilmiyor. Her sene mutlaka çeşitli aktiviteler düzenleniyor. Arkadaşım "burası çok garip, unuttuğun eşyayı üç gün sonra gel aynı yerde buluyorsun diyor" ...


Boardlar ve yelkenlerin depolandığı alan.


Genelde malzemeler kiralanıyor ama malzemeler sizin ise alanda kiralamak mümkün.


Rüzgar sörfu yaparken genelde wet suit adı verilen kıyafetler giyiliyor


Çok yoruldunuz, sonrasında da isterseniz 50 Euro karşılığı masajda yaptırabiliyorsunuz.

Benim en çok gözüm burda kaldı vallahi diğer kısmı ıslak ve rüzgarlı!!!!


Bora Kozanoğlu,Çağla Kubat'ın merkezleri, Myga ve ASPC gibi yan yana bir çok sörf merkezi var.

İlk başlayanlar için 3 gün ,5 saat ders 400 TL civarı. Tüm malzemeler kurs tarafında sağlanıyor. Ama daha sonraki dönemlerde saatlik, günlük 50 TL ile 100 TL arasında değişen fiyatlarda malzemeleri kiralayabiliyorsunuz.

Benim bu sene aklım kaldı, seneye mutlaka deneyeceğim.





Pin It

1 yorum:

Enes Onat dedi ki...

Türkiye’nin en iyi tatil merkezlerinden biri olarak kabul edilen ve Çeşme otel ve sahilleri dışında daÇeşme hediyelik eşya kültürü de sizi kendine hayran bırakacak… Sakız ağaçları ile ünlü olan beldede hediyelik eşyalar da hep sakızlıdır… Sakız reçeli, sakız ve anasonla beslenen arıların yaptığı ballar, sakızlı gazozlar, kurabiyeler, dondurmalar ve daha neler neler…
http://www.cesmeotel.com.tr/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.