5 Kasım 2011 Cumartesi

Yaban Çiçeği Şile

Şile Feneri

İki sene öncede yine böyle bir kış günü bir kız arkadaşımla Şile'de balıkçaya gitmiş, şarabı fazla kaçırınca  akşam Dedeman Otel'de kalıp içmeye devam etmek zorunda kalmıştım. Ancak ertesi sabah dönebilmiştik. Anlayacağız en tuzlu "şöyle bir deniz kenarına inelim, hava alalım "maceramızdı.

Bu seferde Cam Ocağı'na giderken yol ayrımını kaçırdığım için Şile üzerinden balık yiyerek Cam Ocağına gittim.

İsmini yaban çiçeği anlamına gelen hoş kokulu bir bitkiden alan Şile, M. Ö. 7. yüzyılda Trakya kökenli Bitinler tarafından kurulmuş. Geçmişten bu yana Philee, Artene, Aschil ve Kilia isimleri ile anılmıştır.

Bölgede Hitit, Roma, Bizans ve Osmanlılardan kalan zengin tarihi eserler var.

Şile Feneri

Şile Feneri şu anda dünyanın 2. büyük feneri. 1859 yılında  Kırım harbi sırasında Karadenizden İstanbul Boğazına  gelen gemilerin yollarını bulmaları için Fransız tasarımı olarak yapılmış.

Siyah beyaz boyalı olan fener, sekizgen yapılı.

Diğer İstanbul fenerlerine nazaran daha uzun menzile sahip. 35 mil öteden görülebilmekte. 1968 yılında Fener elektrik ile çalışmaya başlamış.

Şile Feneri

2004 yılında müze haline çevrilerek Turizme kazandrılan Ferner'in bahçesinde eski fenerler sergileniyor.

Şile Feneri 60 m yüksekliğnde kayalıkların üzerinde. Manzarası çok hoş.

Bu manzara Fenerin arkasında yer alan Kavala parkından.

Şile Kalesi
Burasıda sahilde Şile Kalesi. Teleferik ile geçildiği için ben bu sefer ziyaret etmiyorum, sadece uzaktan bakıyorum.

Bizanslılar tarafından kurulan kale Osmanlılarcada kullanışmış.

Sahilde balık ekmek yemek istiyoruz.

Gemiler hazırlık içinde.

Kaptan resim çektiğimi görünce bana yakaladığı balığı göstermek istedi. Çok büyük olduğu için 60 TL civarındaymış.
Teknelerin içinde balık yiyoruz. Fiyatlar makul.

Şile

Bu aralar her hafta sonu balık yemeğe başladım ama ben yinede karides ve kalamarcıyım.

Duvar grafitileri; Bizde seni seviyoruz Aşk çoçuğu Adem, hep aşla kal...

İsterseniz eve dönerken sahilde satılan bu taze balıklardan da alabilirsiniz.
Şile

Balık yanında salata ve soğan almak isterseniz o bile var.

Bunlarda dönüş yolumuzdaki eski Şile evleri.

Ben Şile'nin bu kalabalık olmayan halini daha çok sevdim.