28 Mart 2011 Pazartesi

Vefa İstanbul'da Bir Semt / Vefa Bozacısı

Vefa Bozacısı

Boza aslında Biranın ilk hali. Sümer-Mısır uygarlıklarında üretilen bira boza ile aynı. Boza Mısır, Kuzey Afrika sahillerinden Akdenizli tüccarlar ile Çin, İran, Afganistan, Hazar havzası, Balkanlara geçiyor.

İçkinin yasak olduğu IV.Murad ve IV.Mehmet Osmanlı döneminde sarhoş olmayacak kadar içki içmenin helal sayılmasından dolayı içki olarak kullanılıyor.

Darı irmiği, su ve şekerden oluşuyor. A, B, C ve E vitamini içeriyor. Mayalanma esnasında laktik asit çıktığı içinde hazmı kolaylaştırıcı.

Boza Kışın simgesi, akşamları sokaklarda "Bozaaaa" diye bağırılırdı. Ben bu sesi uzun zamandır duymuyorum ama.....

Ben Vefa'yı tarihi yarım adada deniz kenarında sanırdım. Meğerse Unkapan'ında İMÇ bloklarının arkasındaymış.

Vefa Bozacısı

Vefa Bozacısı ise 1876 yılında kuruluyor. 4. kuşak önce Arnavutluk'tan İstanbul'a gelen Hacı Sadık bey 200 kadar ermeni vatandaşın yapıp sattığı daha sulu ve ekşi olan boza'yı şimdiki daha koyu ve az ekişili haline getirileriliyor.Önceleri aile kendisi yapıyor, şimdilerde Vefa Bozacısı kurumsallaşmış, üretim Çorlu'da fabrikada yapılıyor.

Vefa Bozacısı

İsterseniz bir bardak boza içtikten sonra daha fazlasını alabiliyorsunuz.

Vefa Bozacısı

Atatürk'de burda bir boza içenlerden. Bardağı 1937 yılından beri saklanıyor.

Vefa Bozacısı

İsterseniz boza dışında sirke, balzamik sirke, nar ekşiside alabiliyorsunuz.

Vefa Bozacısı

Bu aynalı sütuna bayıldım.


Vefa Bozacısı
Ben resim çekerken dükkan defalarca doldu boşaldı. İtalyan turistler bile vardı.

Vefa Bozacısı
Yer döşemeleri orjinal hali ile korunuyor. Hatta bazı yerleri bozulmasına rağmen tamir edilmemiş.

Vefa Bozacısı
Vefa Bozacısı
Eşikten ne kadar çok insanın sizden önce gelip geçtiğini anlayabilirsiniz. Çökmüş...

Vefa Bozacısı
Tarihi Vefa Bozac'ısının karşısında tarihi Vefa Leblebicisi de var. İsterseniz ordan leblebi alarak Bozanızı leblebi ile içebilirsiniz.

Ekim-Nisan döenminde Boza, Nisan-Ekim döneminde üzüm şırası, dondurma ve limonata satılıyor.

Ben çok keyif aldım, bir uğrayın derim.
Pin It

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.