30 Eylül 2011 Cuma

Hafta Sonu Gezmeleri / Anadolu Kavağı

Anadolu Kavağı
Bu hafta sonu Anadolu Kavağına gidiyorum.

Anadolu Kavağına; Eminönü'nden vapurla yada Kavacık kavşağından arabayla gidilebilir.

Ben araba ile gidiyorum. Yol yeşil olduğu için çok güzel, ruh dinletici.

Anadolu Kavağı
Burası vapur iskelesi ve  sağında solunda restoranlar, dondurmacılar, waffle'cılar bulunmakta.

İskelenin karşısındaki vapurdan inince bu meydanda sizi,  Evriye Hanım çeşmesi  karşılayacak.

Evriye Hatun Çeşmesi-1785-1786
Ama şaşırmayın Çeşmenin hali vahim. Çevresi çok pis ve bakımsız. Bu görsel kirliliğe Beykoz  Belediye'sinin nasıl izin verdiğini  anlamak ise hayli zor.

Şimdilerde, Evriye Hatun Çeşme'sinin kitabesi bulunarak yada kayıtlardan kopya edilerek Topkapı Sarayında sergilenmekte.

Anadolu Kavağı
Hamsi Anadolu Kavağına çıkmış.....

İskeleden yukarı doğru Yoros Kalesi'ne çıkıyoruz. Burası genelde askeri bölge olduğu için resim çekmek yasak. Bende size yol üstünde sevdiğim bu evleri resimledim.

Yol çok yokuş, bence araba ile gidilmiş ise mutlaka araba ile çıkılmalı.

Anadolu Kavağı
Eski Osmanlı mimarisindeki bu ev semtin dokusuna çok uygun. Yol boyunca turistler ile karşılaşıyoruz. Hayli turistik bir bölge.

Anadolu Kavağı- Yoros Kalesi
Yoros Kalesi'nin ismi dağ anlamına gelen Oros kelimesinden , Kutsal Yer anlamına gelen Heiron kelimesinden ve Zeus'un uygun rüzgarları anlamına gelen Ourios kelimesinden geldiği üzerine çeşitli görüşler var ama bence kale hepsini kapsıyor.

Çok rüzgarlı bir dağda, Marmara ile Karadenizi birbirine bağlayan kutsal bir yer gibi sanki.

Kale 500 m uzunluğunda 60-130 m genişliğinde.

Anadolu Kavağı- Yoros Kalesi
Geçen sene Yoros kalesi Ören yeri olarak ilan ediliyor ve kazı çalışmaları başlıyor. Bu bölgede Zeus Tapınağı kalıntılarına ulaşılması bekleniyor.

Manzarası çok hoş.

Bir diğer adıda Ceneviz Kalesi olsada burası bir bizans yapıtı.

Kalede 1305 yılında Türkler , 1348'de  Cenevizliler, son olarakda  14. yüzyılda  Osmanlılar hüküm sürüyor.

Anadolu Kavağı- Yoros Kalesi
Buranın suları ve inciri meşhur. Halkı gemici ve bağcı.

II. Beyazıt döneminde cami ve hamam inşa edilmiş ama şimdilerde yok.
İşte Boğaz'ın Karadenize kavuştuğu yer. Balık avlama yasağı bittiği için bir çok gemi ağlarını denize atmıştı. Rastgele...

Anadolu Kavağı- Yoros Kalesi

Bu görüntü ise Marmara'ya doğru...

Yoros Kalesine çıkışda bu tekne çok hoşumu gitti. Yaratıcı yurdum insanı, tekneyi saksıya çevirmiş.

Bereket kuşları kaleye çok yakışmış...

Anadolu Kavağı- Yoros Kalesi
Sahildeki balık lokantalı çok dolu olduğu için biz dağ havasında et yemeği tercih ediyoruz. Kale içinde yer alan salaş Yoros Cafe'de mola veriyoruz.

Köfte ve salata ısmarladık. Köfte vasatın altında olmasına rağmen, salata çok güzeldi. Hele kendi yapımları ekmekler enfes. O kadar açıkmışız ki manzara eşliğinde soluksuz yemek yiyince resim çekmeyi unutuyorum. Kişi başına 25 TL ödüyoruz.

Bu oturduğumuz masadan görünen manzara. Yeşil ve Mavi bir arada, birde gri bulutlar.

Anadolu Kavağı Yoros Cafe
Yoros Cafe'den yemek üstüne  sahilde kahve içeriz diye ayrılıyoruz. Ancak sahilde kahve içeçek yer bulamadık. Bir dondurmacıda zar zor bir masa bularak kahve içiyoruz.
Anadolu Kavağı'nın en zor yanı deniz ile aranıza lokantaların girmesi. Şöyle doya doya sahili seyrederek kahve içme imkanınız yok.

Anadolu Kavağı
Buranın profilini anlamak biraz zor geldi. Gözünüz kapalı anlatabileceğiniz bir  Etiler profili, Ortaköy profili vs. burda çok zor. Kendime hep bu soruyu sordum " Anadolu Kavağı'nın tercih eden profil ne diye" ama bulamadım.

Beni en çok şaşırtan bir diğer yanıda garsonların kavgası idi. Yukarda Yoros Cafe'de iki garson birbiri ile müşterileri hiç takmadan kavga edince bunun bir anlık patlama olduğunu düşünüp üzerinde durmamıştım. Ama aynı manzaralar sahildeki lokantalarda da olunca buraya özgü bir bir yapı olduğuna karar verdim.

Kış aylarında tüm restaurantların kapalı yerleride mevcut.

Anadolu Kavağı
Gezilecek alanlar çok dar, çok da tıkış tıkış. Bence en güzel yanı girişdeki sahil kısmı. Bahar aylarında sezlonglar ile gelinip, piknik yapılıp kitap okumak daha uygun olacaktır. Bir daha sefere bunu deneyeceğim.