13 Haziran 2010 Pazar

Deniz Atı


Denizatı tüm dünyada ılıman ve tropik sularda bulunuyor.Boyları 16-35 mm arasında değişiyor.

Tek eşli bir yapısı var,sabah ve akşamları çiftler birbirine kur yapıyor sonrada günün geri kalanında yemek aramak için ayrılıyorlar anlıyacağız tam bana göre ilişki tarzı birbirini boğmadan yaşanıyor.

Yılda 20.000 adet denizatı avlandığı için nesli tükenmeye yüz tuttu.

Çin şifalı bitki biliminde kullanılıyorlar.Anlayacağınız bir de şifacı bunlar.Bazı türleri saydamsı olduğu için görünmesi zor olabiliyor.

En sevdiğim özellikleri erkek hamileliğinin görüldüğü tek tür.Hamilelikleri 2-3 hafta sürüyor.Dişi denizatı yumurtaları dölledikten sonra erkek denizatının kuluçka kesesine bırakıyor.

Sözün özü "nesli tükenmeye başlayan,ufacık-tefecik, şifalı,çokçası saydam,erkek doğurgan,ılıman sularda yaşayan,monogami ilişkiyi benimseyen" bir canlı türü üstelikte çok sevimli.

Kim bunları biriktirmek istemezki..... Pin It

1 yorum:

gezeryazar dedi ki...

Bengi blog'un hayırlı olsun. Ben de çocukken deniz atını çok severdim, sonra unutmuşum, seni okuyunca hatırladım, hele özellikleri çok şahane. Birkaç sene evvel yazın koluma geçici dövmesini yaptırmıştım. Bundan sonra daja fazla dikkat edeceğim onlara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.