6 Haziran 2010 Pazar

İşinizden ne kadar mutlusunuz?

Uzun zamandır tüm arkadaşlarımdan iş hayatından ne kadar yıldıklarını,ne kadar mutsuz olduklarını,nasıl yönetici terörüne maruz kaldıkları hikayelerini dinliyordum.

Hepsi çok çeşitli sektörlerde ve kurumlarda çalışmasına rağmen aynı noktada buluşuyorladı.

Bugün bir makale okudum. Başlığı "How happy are you at work?" idi. Amerika'da yapılan bir araştırmadan bahsediyor ve sonununda da tavsiyelerde bulunuyordu.Tamda benim kafamdan geçen şeyleri, aslında Amerikan halkı yapmaya başlamış bile!!! Eeee malum bu krizin baş aktörleride onlar oldu ya, ilk onlar çözümlere uyandı.

Araştırmaya katılanların;
% 18,9'u işlerine ilgilerinin azaldığını,
% 16,5'u iş güvenliğinin olmadığını,
% 11,6'si işteki arkadaşlarından bunaldığını ve ilişkilerini kestiklerini,
% 9,5'u yöneticilerinden memnun olmadıklarını,
....

Bence bizde de bir araştırma yapılsa aynı sonuçlar çıkacaktır.

Onların rahatsızlık nedenleri; gelirlerinin düşmesi ve sağlık sigortası olanaklarının kısıtlamasından kaynaklanıyor.

Evet bir süre sonra tüm dünya'da herkes aynı parayı almaya başlayacak.Hepimizin gelirleri düşecek.Beyaz yakalıların hepsi işsiz kalacak.Başka işler yapmak zorunda kalacağız.

Ne yazık ki bizim beyaz yakalılar daha bunun farkında bile değil,uyanamadılar.O kadar bunaldılarki sadece hafta sonları o kıtadan bu kıtaya kendilerini atıyorlar.

Bence Türk iş adamları farkında ve onlarda kimseyi paniğe sevk etmeden arka planda başka bir hazırlık yapıyorlar,en fazla iki sene içinde onlarda yeni dönüşüm planlarını yürürlüğe koyduğunda ilk ortadan kalkacak olan şimdinin yerlerine sıkı sıkı sarılmış,astığı astık,kestiği kestik,ben istedim oldu tipi yöneticilerin durumlarını merakla bekliyorum. Ruhen buna hiç hazır değiller. Bakalım nasıl baş edecekler bu yeni dönüşüm planı ile.

Aslında ilk sinyalleri var görmek isteyene.

Ben geçen gece falanca holding yönetiminin Portekiz'den profesyonel yönetici atadığını duyunca aslında Türk iş adamlarının yavaş yavaş işleme başladığını anladım ve bir daha takdir ettim bizimkileri.

Makalede aşağıdaki öneriler vardı. Sizde dinleyin derim.

1) Yeni yetenekler edinin,
2) Çevrenizi gelen değişiklere karşı scan edin,
3) İşinizi değiştirin,

Tüm kurumlarda durağanlık başladı, içindekiler bunu göremiyor yada görüyor bana bulaşmayan bin yıl yaşasın şeklindeler, dışardan gelenler kısa sürede içerdeki duranlığa ayak uyduruyorlar onlardan da iş çıkmıyor, CEO'ların hepsi bloke olmuş durumda,üstlerinde çok fazla yük var, radikal kararlar alıp bu uyuz olmuş ekiplerle yönetemiyorlar yada almak istemiyorlar,sadece gün kurtarılıyor, gözler yıl sonu hedeflerinde olduğu için herkes miyop oldu, çalışanlar mutsuz, yeni nesil kendisi için bir gelecek göremiyor,içerdeki üç jenerasyon birbirini acımasızca eleştirdiği için tüm dengeler bozuk,artık yönetilebilecek boyutları geçti.

Dönüşmemiz,iş yapış şekillerimizi gözden geçirmemiz,safralarımızı atmamız,yeni işler uydurmamız lazım...

Wake up, wake up..... Pin It

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Great! The file uploaded properly. Now click the 'Verify my file' button to complete the process.